Nume de cod: 55x40x20

Bagaj de mână Priority 55x40x20 sau bagaj cală…

Aceasta-i întrebarea!

Experiența mea legată de operatorii de zboruri low-cost e limitată la cele două nume internaționale ce operează pe majoritatea aeroporturilor din România. Și anume maghiarii de la Wizz Air și irlandezii de la Ryanair.

Totuși, chiar dacă am puține zboruri efectuate până acum, pot spune că în cazul ambelor companii low-cost nu e chiar low-cost.

De ce fac această afirmație?

În principal din aceste motive: costurile suplimentare generate de alegerea locului în avion și cel mai important, schimbarea politicii de bagaje de către operatorul de zbor, dar și costurile suplimentare generate de adăugarea bagajelor pe lista de plată.

55x40x20
Bagaj de mână Priority acceptat de cele mai cunoscute companii aeriene ce operează în România

Alegerea locului în avion

Oricât de neînsemnată pare importanța locului în avion, vă garantez că pentru noi, părinții, ori cei ce călătoresc însoțiți de copii, acest aspect este primordial.

Imaginați-vă că aveți un zbor mai lung de două ore de făcut, ora este târzie, zborul întârzie încă două ore peste programul stabilit. Deja sună urât, așa-i?

Adăugați rețetei de mai sus și un copil de aproape doi ani cu febră și vărsături, că doar s-a îmbolnăvit la jumătatea concediului.

Și cel mai dur, cireașa de pe tort, locurile în avion sunt random. În concluzie părinții sunt la distanță unul de celălalt, copilul trebuie să stea cu unul dintre ei. Bagajele împărțite în cele două zone ale avionului. Adică haos total. Nu știi unde e termometrul, nu mai știi unde sunt șervețele umede sau hainele de schimb. Aștepți 10 minute să vină partenerul din celălalt capăt al avionului să te ajute cu căutările.

Toate acestea le-am trăit în aprilie. A fost groaznic. Am jurat că nu mai cumpăr bilete cu locuri random. Niciodată!

Bagaje suplimentare, costuri suplimentare

Dacă pleci într-o vacanță de minim 5 zile, mi se pare imposibil să te încadrezi doar în bagajul de mână oferit în prețul minim al biletului.

Dacă ai și un copil, bagajul acela nu ajunge nici pentru două zile. Și calculele sunt făcute în contextul în care iei cu tine doar haine de schimb și strictul necesar, pe principiul că vei cumpăra scutece, formulă de lapte praf și alte lucruri voluminoase de la destinație.

Dacă ai doi copii, deja e inutil să mai spun că e musai necesar să achiziționezi suplimentar minim un bagaj de mână 55x40x20. Formula e general valabilă oricare ar fi operatorul low-cost cu care urmează să zbori.

Bagajul este un factor foarte important care influențează atât bugetul, cât și starea de spirit a călătorului. Indiferent de scopul călătoriei, fie că e de plăcere sau în interes de afaceri, vrei să știi că poți lua cu tine toate cele necesare, fără să ai parte de surprize neplăcute.

Politica bagajelor se schimbă mai repede decât vremea

Companiile aeriene low-cost obișnuiesc să schimbe politica bagajelor atât de des, încât cumperi bilete astăzi, beneficiezi de bagaje de anumite dimensiuni, iar mâine deja totul este complet schimbat și nu știi încotro să o apuci.

De ce este atât de important acest subiect?

Pentru că toți vrem să plecăm în călătorie fără să ne trezim la aeroport că bagajele nu corespund celor pe care le avem pe bilet și astfel să evităm să plătim taxe suplimentare de zece ori mai mari decât costul normal al bagajului respectiv.

Ca un caz particular, anul trecut am cumpărat bilete pentru Tenerife. La rezervare condițiile erau simple, fiecare călător avea dreptul la un bagaj de mână 55x40x20 în cabină. După vreo două săptămâni de la achiziția biletelor, ne-am trezit cu bagaje de mana Wizz Air de cu totul altă dimensiune.

40x30x20
Bagaj de mână acceptat de Wizz Air

Peste noapte, bagajele au devenit din 55x40x20 mult mai mici. Adică 40x30x20. Norocul nostru a fost că Wizz Air a fost fair-play și a oferit gratuit bagaj de cală în limita a 10 kg. Din punct de vedere al costurilor a fost mulțumitor, pentru că nu am fost nevoiți să achităm suplimentar pentru bagaj.

Organizatoric vorbind, mi-au cam stricat zen-ul pentru că a trebuit să aloc timp suplimentar pentru ridicarea bagajului de cală, plus că aveam emoții legate de acesta. Ajunge, ori nu ajunge la destinație? La aterizarea în Tenerife a mers totul șnur. Pe Otopeni însă… Am așteptat mai mult de o oră bagajul, cu copilul cu febră și nedormit… La 3 AM. Până la urmă am fost recunoscătoare că mi-am recuperat bagajul și că aventura s-a încheiat fără mai multe incidente nefericite.

Fără low-cost pentru mine de acum înainte

Trăgând linie și făcând o adunare simplă, pot spune cu sinceritate că low-cost nu e chiar așa cum îî spune numele. Ar mai fi multe variabile care cresc considerabil nota de plată după o călătorie așa-zis ieftină, dar mai puțin importante.

Consider că cei trei factori enumerați anterior sunt suficient de importanți pentru a influența confortul unui zbor, indiferent de durata sau destinația lui. Iar eu, personal, prefer să cunosc de la început toate costurile unui serviciu pe care urmează să îl achiziționez, în loc să fiu surprinsă în mod neplăcut în ultimul moment.

 

Disclaimer: Imaginile sunt preluate de pe super-blog.eu. Articolul este scris pentru concursul SuperBlog 2019.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.