Delta Dunării, un weekend cât o vacanță

Delta Dunării, New Hotel Egreta

Delta Dunării este un loc de poveste, o destinație turistică emblematică pentru România, pe care, din păcate, nu am avut ocazia să o bifez pe bucket list-ul meu. Asta doar până weekendul trecut, când am beneficiat de două zile cât o vacanță în această locație de vis.

Cum întotdeauna suntem o familie spontană și cum de fiecare dată se aliniază planetele astfel încât totul sa iasă perfect, sâmbătă dimineață am decis să plecăm pentru două zile la Dunăvățu de Jos, în județul Tulcea.

delta dunarii, new hotel egreta
Delta Dunării văzută de la Dunăvățu de Jos

Drumul București-Delta Dunării

Drumul din capitală către Delta Dunării, mai exact Dunăvățu de Jos, căci aceasta a fost destinația noastră, are variante multiple. Distanțele sunt cuprinse între 322 km și 368 km, în funcție de varianta aleasă. Două dintre variante trec prin autostrada A2, iar cealaltă parcurge mare parte din drumul vechi către plajele Mării Negre, atât de luate cu asalt de turiști în aceste zile. Despre interacțiunea mea cu litoralul românesc am mai povestit aici.

Noi am ales variante diferite pentru drumul de dus, respectiv de întoarcere. Mare grijă, dacă treceți pe la Fetești, nu uitați să plătiți taxa de pod. Variantele de plată sunt multe, și accesibile. Dintre acestea amintesc plata prin SMS, online pe următorul site autorizat CNAIR: https://www.taxadepod.ro/, sau în majoritatea benzinăriilor de pe autostradă.

Ca de obicei, am întâmpinat și acum dificultăți pe autostrada soarelui, o dată din cauza calității carosabilului, iar a doua oară din cauza lipsei benzinăriilor. Între kilometrul 227 de pe A4 și kilometrul 139 de pe A2 nu există nicio benzinărie, motiv pentru care vă puteți imagina ce aglomerație era aici duminică după amiază.

New Hotel Egreta, Dunăvățu de Jos, Tulcea

Am ales o destinație cât prietenoasă cu copiii, dar și care să ne permită să lenevim liniștiți la soare. Bineînțeles, atât cât ne permite un copil de doi ani, activ, curios și plin de energie.

Alegerea noastră a fost resortul New Hotel Egreta, un hotel de 4 stele, care într-adevăr își merită clasificarea, fenomen destul de greu de întâlnit printre hotelurile patriei.

În funcție de dorința fiecăruia, dar și de componența familiei, sunt disponibile camere duble, dar și apartamente. Toate respectă standardul impus de cele 4 stele, iar prețurile încep de la aproximativ 500 lei pe noapte în sezonul de vară, în funcție de agenția prin care faceți rezervarea. Prețul este într-adevăr peste media puterii de cumpărare a românilor, fapt care transformă resortul într-unul exclusivist.

delta dunarii, New Hotel Egreta
Cameră dublă la New Hotel Egreta

Primul lucru pe care l-am văzut este grădina foarte bine întreținută și amenajată a hotelului. Până și fetița a fost încântată de iarba perfect tunsă. Dacă aș fi lăsat-o, în picioarele goale ar fi alergat.

Dacă vă plac plimbările pe-nserat prin natură, trebuie musai să aveți în bagaj un repelent eficient, altfel veți avea mari bătăi de cap cu țânțarii.

delta dunarii, New Hotel Egreta
Gradina hotelului, cu gazon impecabil și peisagistică de vis

Restaurantul hotelului oferă varietate, prospețime și gust

New Hotel Egreta
Coastă de porc cu sos barbeque și garnitură de cartofi

Probabil vă întrebați cum de merg în deltă și mănânc carne de porc, în loc de specialitățile locului. Ei bine, poftele de gravidă și-au spus din nou cuvântul.

Meniul este variat, găsiți de la salată de icre, pește, fructe de mare, la supă, carne de pui, porc sau vită. Am apreciat mult existența meniurilor pentru copii, prospețimea alimentelor, dar și gustul preparatelor. Și lista deserturilor este variată, noi am testat tortul casei, un tort de amandină gustos și bine însiropat, care îi făcea cu ochiul și celei mici, așa că ne-am grăbit cu degustarea, cât să nu prindă ea prea mult zahăr.

Ce activități poți desfășura în resort

Piscina hotelului are și piscină pentru copii

Lista de activități este deschisă fără doar și poate de leneveală la soare sau la umbră, după gust, pe șezlongurile de la piscină. Piscina este curată, pe niveluri diferite de adâncime, iar existența piscinei pentru copii este un mare plus din punctul meu de vedere. Nu de alta, dar fetița mea e o veritabilă rățuscă și nu ar mai fi ieșit din apă. Abia când i s-a făcut frig, că doar era trecut de ora 20:00, am convins-o să iasă din apă și să mergem în cameră pentru un rând de haine uscate și călduroase.

De asemenea, există loc de joacă pentru copii, bine întreținut, curat și cu destule activități, cum ar fi leagăn, trambulină, topogane sau balansoar. Sofia acolo și-a consumat energia aproximativ o jumătate de oră înainte de masa de seară, iar pofta de mâncare a fost garantată.

Dacă vă plac plimbările cu barca, puteți opta pentru explorarea deltei cu barca cu motor pentru 70 lei de persoană, pe oră. Dacă aveți noroc, puteți să prindeți puțin bronz de deltă, dar și să vedeți familii de lebede cu pui, cormorani, rațe sălbatice, șerpi de apă și alte viețuitoare specifice zonei.

Hotelul pune la dispoziție și un centru spa, dar și o piscină inferioară, încălzită. Pe acestea nu le-am vizitat sau testat, deoarece un weekend a fost insuficient pentru atât de multe activități disponibile.

Există și posibilitatea pescuitului în zonă, pentru amatorii acestui sport. Pe noi nu ne tentează însă, preferăm activitățile mai energice, cum ar fi supravegherea unui copil de doi ani.

Concluziile mele

Cu siguranță vom repeta experiența cu o altă ocazie, sper cât mai curând, pentru că ne-am simțit bine, personalul este ospitalier, politicos, atent la nevoile clientului. Iar acest fenomen devine din ce în ce mai rar în turismul românesc.

Am apreciat paleta largă de activități ce se regăsesc în același loc, nefiind nevoiți să ne deplasăm în alte locații pentru masă sau pentru activități dedicate copiilor.

Curățenia, promptitudinea și calitatea serviciilor oferite au făcut diferența și cu siguranță, dacă am regăsi mai des în turismul de la noi de acasa, ne-am gândi de două ori înainte să ne planificăm vacanțele peste hotare.

Disclaimer: Aceasta este o recenzie personală, nu un articol plătit. Sper să fie de folos și altor turiști. Imaginile sunt proprietate personală.

Dacă ți-a plăcut, urmărește-mă și pe Facebook: Jurnal de mamă. Și un share e binevenit.

Comments

1. Eva Anca

Foarte faina experienta. Nici eu nu am ajuns niciodata la Delta Dunarii. Cand eram copil, mergeam foarte des cu parintii in vacante prin tara dar, desi tata a tot planificat sa ajungem si la Delta, nu am reusit niciodata.

2. Angela Tudose

Clar sunt extrem de subiectivă când vine vorba de Deltă. Normal, aici m-am născut, crescut și încă locuiesc aici. De aici îmi câștig existența.
    Delta Dunării este despre natură, plimbări pe canalele și lacurile acesteia, birdwatching, pescuit, timp mult petrecut pe malul apei, mâncat pește până-ți cresc solzi pe spate, cum îmi place mie să spun.
    Din păcate astfel de resorturi tind să te țină captiv și să uiți de fapt pentru ce ai ajuns acolo.
    Dar fain resortul, îl cunosc și știu despre ce vorbești.
    Îți doresc să mai ajungi în Deltă, dar s-o simți așa cum este ea!

jurnaldemama

Data viitoare îmi doresc sa ajung măcar o săptămână. Eu am fost fericită că am avut totul la îndemână, pentru că acum mi-e puțin greu cu deplasarea, am o burtică de 33 de saptamani și un copil de doi ani după mine. Nici noi nu suntem genul celor care stau într-un loc.

3. Illusion

Delta mă tentează de mult timp și chiar vreau să ajung acolo. Nu știu totuși dacă aș sta la un astfel de resort, superb de altfel, și asta nu din cauza prețului, ci pentru că aș fi tentată să stau acolo pentru a mă bucura de tot luxul ce-l oferă.

4. Duduia Magda

Ce frumusețe! Delta Dunării este o bijuterie de care încă nu am apucat să mă bucur. Sper să o bifez cât de curând. Mi-ar plăcea tare mult o plimbare cu barca pentru a descoperi flora și fauna! M-ar tenta și spa-ul. Ador foișorul din curtea hotelului! Arată ca într-un film romantic!