Litoralul din Bulgaria, alegerea mea pentru plajă

Royal Bay

Vara e în toi, iar litoralul ne îmbie cu apa Mării Negre având temperaturi de peste 25°C, cu vreme caldă, mult soare și promisiunea unui bronz frumos. Ce poți să îți dorești mai mult decât să te bălăcești precum o rățușcă? Așadar am decis să dăm o fugă la mare. Mare depărtare de casa pot spune, pentru că ultima experiență cu litoralul românesc a fost un fiasco total, află aici povestea, de această dată am decis să trecem granița în Bulgaria, cu speranța că vom găsi condiții mai bune.

litoralul bulgaresc
Apus de soare pe plajă

Cum am ales locația mini-concediului

Vacanța nu a fost una planificată din timp, ci una spontană, decisă pe moment. De ce am ales să nu planific vacanța în detaliu? De ce am ales o rezervare făcută pe ultima sută de metri? Pentru că am la purtător o burtică de 28 de săptămâni și un copil de doi ani. Oricare dintre cei doi copii ne pot schimba planurile într-o fracțiune de secundă. Atunci putem fi siguri de disponibilitatea de a ajunge la destinație doar în momentele cele mai apropiate de ziua plecării. Așadar, vara aceasta am ales să nu facem planuri, și să călătorim spre relaxare atunci când simțim momentul prielnic.

Am căutat pe un site cunoscut de rezervări online câteva resorturi din țara vecină, iar printre principalele caracteristici care au cântărit serios în alegerea destinației se numără distanța față de București, amplasarea hotelului să fie pe plajă sau cât mai aproape de plajă, pentru că nu mi-am dorit să fac zilnic kilometri pe jos cu un copil de doi ani, bagaj de plajă și însărcinată în trimestrul al treilea fiind, regimul de masă să fie de tip All inclusive, astfel încât să nu duc grija restaurantelor sau meselor, iar recenziile hotelului să fie bune spre foarte bune în ceea ce privește curățenia și calitatea mâncărurilor servite.

După aproximativ 40 de minute de studiat oferta disponibilă, și un intens consiliu de familie, unde fiecare dintre cei aproape patru membri ai familiei au avut drept de vot, am ales Royal Bay Resort, un complex care îndeplinește la prima vedere toate criteriile enumerate anterior, localizat la puțin peste 60 km de Vama Veche, între Cavarna și Balcic, pe nisipul Mării Negre bulgărești.

Drumul spre destinația de vacanță

Am făcut bagajul în grabă, am verificat de două ori toate articolele necesare copilului, m-am asigurat că avem documentele de călătorie, vezi aici cum poți obține pașaportul pentru copil, și am plecat la drum.

Distanța din București către resortul ales este de 300 km, pe care i-am parcurs în mare parte pe autostrada A2, apoi am urmat firul drumului spre Vama Veche, am trecut granița în Bulgaria, unde am mai parcurs aproximativ 60 km până la destinație.

Despre calitatea drumurilor nu cred ca are sens să vă povestesc, deoarece s-a tot discutat în ultima vreme despre starea precară în care se află autostrada A2, cât și despre nemulțumirile hotelierilor de pe litoralul românesc.

Taxe de drum au fost doar două, una pentru trecerea podului de la Fetești, pe care am ales să o plătesc prin SMS, pentru a economisi timp, costul este de 2.55 euro plus TVA, aproximativ 14 lei. Sfatul meu este să le plătiți pe amândouă la dus, deoarece în euforia vacanței riscați să uitați de vreuna din ele. Cealaltă este vinieta pentru Bulgaria, pe aceasta din urmă am achitat-o la ieșirea din vamă, și a costat 15 leva pentru o săptămână, aproximativ 36 de lei. Vinieta pentru Bulgaria poate fi cumpărată și online de aici.

Royal Bay Resort

Am ajuns la destinație la ora cinei, așa că ne-am grăbit să ne cazăm, astfel încât să ne potolim foamea creată de drumul care a durat puțin peste 3 ore și jumătate.

Resortul catalogat de autoritățile din turismul bulgar cu 4 stele este de fapt unul de 3 stele, după standardele pe care le aplicăm în România.

Printre aspectele pozitive ale șederii la acest hotel pentru 3 zile, menționez: camera mică, dar primitoare și frumos amenajată, mâncarea este bună, nu foarte variată, plaja privată este curată și adecvată copiilor, dispune de parcare proprie contra sumei de 10 leva pe zi, există vedere la mare chiar și în clădirea din planul doi, priveliștea este superbă.

royal bay
Camera dublă din clădirea 2
litoralul
Vederea de pe balconul camerei

Cum este de așteptat, există și o serie de aspecte negative, dintre care menționez: curățenia este de nota 7, în ziua cazării din toaletă lipsea cu desăvârșire hârtia igienică, locul de joacă pentru copii este un parc neîngrijit, cu leagăne și alte jucării poate de vârstă cu mine, piscina nu are un spațiu de relaxare, eventual ceva șezlonguri, ci este amplasată în zona de luat masa.

Royal Bay Resort
Locul de joaca

Ce poți vizita în apropiere de Royal Bay Resort

Noi am ales să nu părăsim complexul, să stăm liniștiți pe plajă, să savurăm, după caz, un cocktail fără alcool eu, sau o bere soțul, că doar a scăpat de volan pentru trei zile.

Pentru cei care au dispoziția necesară unei plimbări, puteți bifa o călătorie scurtă până la Balcic, unde veți putea admira Castelul Reginei Maria, grădina castelului, și puteți vizita chiar și străzile orașului, are o arhitectură minunată, ce merită admirată.

Concluziile mele

Per total, eu am fost mulțumită de șederea la acest hotel pentru cele trei zile în care am vrut să schimbăm aerul și rutina. Foarte probabil nu vom reveni în această locație, deoarece soțul este o idee mai pretențios și nu a fost mulțumit de serviciile de aici.

Disclaimer: Articolul nu este unul publicitar, se vrea a fi de ajutor celor care iau în calcul o ședere mai lungă sau mai scurtă la Royal Bay Resort.

Imaginile din articol sunt proprietate personală.

Dacă ți-a plăcut, urmărește-mă și pe Facebook: Jurnal de mamă. Și un share e binevenit.

Comments

1. Raluca Anghel

Da, ai mare dreptate. Bulgaria și all inclusiv sunt si alegerile mele cu un copil mic. Probabil pentru asta o sa optăm si noi vara asta.

jurnaldemama

Eu de obicei îmi asum și riscul de a încerca ceva nou. De data aceasta voiam însă doar relaxare si soare, iar după experiența anterioară din România, consider că am făcut cea mai bună alegere.

2. Illusion

Eu anul trecut am fost la Sunny Beach la hotel Hrizantema și am fost mulțumită. Mai ales de piscina înconjurată de o grădină superbă 🙂

3. Angela Tudose

Am fost odată pe litoralul bulgăresc acum vreo 4 ani. Mi-a placut, n-am stat decât vreo 3 zile, dar plaja mult mai faină decât la noi. Și prețurile mi s-au părut mai bune. Am avut un apartament închiriat. Aș mai repeta experiența, doar că eu vara nu-mi permit să plec în concediu.

4. Elvira

Litoralul bulgar e de preferat pentru sejururi scurte sau pentru cei cu copii. Este mult mai ofertant decât al nostru, din păcate pentru noi. Plus că are ceva locuri frumoase de vizitat în drum spre cazare ori spre casă.

jurnaldemama

Confirm, tot timpul găsesc ceva de făcut acolo, plus că mă impresionează curățenia de acolo, dar și peisajele de coastă, care mi se par mult mai spectaculoase decât ale noastre.

5. Ioana Vlad

Bulgaria este o varianta bun ala litoralul romanesc, ei sunt cu cativa ani inainte fata de noi in intelegera nevoilor turistilor, chiar daca nu peste tot. Dar pentru mine tot Grecia ramane destinatia vacantelor la mare.

6. Mirela-Carmen

Recunosc ca atunci cand vine vorba de mare, intotdeauna prefer litoralul nostru din zona statiunii Neptun. Insa, de ceva vreme ne bate gandul sa dam o fuga pana in Bulgaria. Ca fapt divers 🙂
    Dar… cum si eu sunt cam pretentioasa in legatura cu aspectul curateniei, categoric nu voi alege Royal Bay Resort. Multumesc pentru detalii! Chiar sunt de folos.

7. Marius - AnalogiiAntologii

Eu, ca transilvanean, nu stiu mai nimic despre Bulgaria si ma mir ca o aud pomenita atat de des de cei mai din sud. 😀 Dar citind articolul tau, incep sa realizez ca poate e si un alt motiv decat vecinatatea pentru care se aude de ea. 🙂

jurnaldemama

Într-adevăr e cea mai apropiată alternativă la litoralul românesc. Diferența o face, probabil, faptul că pentru Bulgaria turismul este sursă importantă de venit, atunci și atitudinea lor față de turiști e diferită.