Olimp sau cronica unei dezamăgiri

olimp

1 iunie este ziua în care sărbătorim copilăria, copiii și totodată și părinții. În prima zi de vară avem mai multe motive de sărbătoare: ziua internațională a copilului, dar și ziua mondială a părinților, în urma deciziei luate de Adunarea generală a ONU din 2012.

1 iunie este ziua în care litoralul românesc mi-a demonstrat din nou de ce de ani buni aleg să îmi petrec vacanțele în alte țări, pe bani mai puțini, dar în condiții mult mai decente.

Cum am ajuns pe litoralul românesc

De ziua copilului am decis să ne facem toți trei un cadou și să fugim o noapte la mare, suficient cât să facem aerosoli, să luăm puțină vitamina D direct pe plajă, direct de la soarele puțin mai blând decât în lunile următoare, totul doar să evadăm din aglomerația și poluarea capitalei.

Trebuie să vă mărturisesc, au trecut ani buni de când pe litoralul românesc nu am mai petrecut mai mult de jumătate de zi. Și nu vă gândiți că evităm nisipul nostru pentru că vrem plaje ca în Saint Tropez. Fugim cât putem de litoralul de acasă pentru că nu ne place aglomerația, mizeria, prețurile exagerate, teama de a mânca în restaurantele din stațiunile de la mare, mașinile care sunt parcate pe nisip, și lista poate continua.

Olimp, sau stațiunea care trăiește în trecut

Am ales să mergem în Olimp, pentru că este o stațiune liniștită, preferată în deosebi de familii, cu o plajă destul de lată de nisip și cu intrare lină în apă. Acum aproximativ patru ani am ajuns întâmplator pe plaja din Olimp pentru câteva ore și mi-a plăcut liniștea, lipsa vânzătorilor ambulanți, curățenia. dar și faptul că exista o zonă dedicată cearceafurilor.

Plimbarea făcută pe străzile stațiunii scoate la iveală hoteluri nepregătite de oaspeți, unde încă se schimbă mobilier, piscinele sunt goale sau murdare, multe restaurante sunt încă închise. Imaginea dezolantă este completată de hoteluri și restaurante închise de mulți ani, rămase în paragină, ce dau stațiunii un aer de vechi, părăsit, loc blocat în epoca trecută.

Ce am găsit la fața locului

Cum am ajuns în Olimp, l-am lăsat pe soț să se ocupe de formalitățile cazării la o pensiune din apropierea stațiunii. Eu m-am oprit cu fetița direct pe plaja de la Popasul Pescarilor, despre care v-am mai povestit aici.

Comparativ cu anul trecut, acum plaja era murdară, plină de urme ale „civilizației” ale unora dintre conaționalii noștri, dar și afectată de lipsa de interes a autorităților. Cât vedeai cu ochii, malul mării era străjuit de un dig de alge, care, desigur, dădeau în miros specific plajei.

Ziua următoare am ales să mergem în stațiunea propriu-zisă la plajă, doar-doar vom găsi un peisaj mai frumos. Zis și făcut, după ce am luat micul dejun la pensiunea unde am petrecut noaptea, ne-am urcat în mașină și am plecat în căutarea unui petic de nisip curat, unde să putem lăsa copilul să joace măcar câteva ore și să avem parte de ceva aerosoli specifici Mării Negre, ce sunt atât de apreciați.

Plaja din Olimp și obiceiurile mioritice

De această dată am găsit o plajă mai curată decât seara anterioară, zonă de cearceafuri, zonă amenajată cu șezlonguri și umbrele, terasă de unde să bei un suc rece. Totuși, mare parte din restaurantele din zonă erau încă închise, în renovare sau doar abandonate.

Olimp
Plaja din Olimp

Cum nicăieri nu-i ca acasă, am plătit 20 lei 2 șezlonguri și o umbrelă, bineînțeles fără să primim bon fiscal. Am căutat o toaletă publică, surprinzător, am găsit doar una cu plată, mizerabilă, cu un miros greu de tolerat pentru o femeie însărcinată, dar cu un preț de 2 lei per utilizare. Ați ghicit, nici aici nu am primit bon fiscal.

Ce așteptări aveam de la plaja din Olimp

Din păcate, calitatea serviciilor de pe litoralul românesc lasă de dorit, prețurile sunt exagerat de mari comparativ cu ce se oferă. Implicarea autorităților pentru a îndrepta lucrurile și a atrage mai mulți turiști lipsește cu desăvârșire.

Mi-ar fi plăcut să găsesc o plajă curată, mi-ar fi plăcut să nu îi explic Sofiei de o sută de ori de ce nu are voie să se joace cu gunoaiele găsite prin nisip (coji de semințe, mucuri de țigară). Știu, putem găsi vinovați pentru mizeria de pe plajă. Adevărul este că toți suntem vinovați în această ecuație, cei care fac mizerie, cei care administrează plaja, autoritățile locale care nu verifică și ia măsuri pentru rezolvarea situației, deși sunt convinsă că reclamații există destule.

Mi-ar fi plăcut să beneficiez de servicii declarate legal din punct de vedere fiscal, nu de prețuri reglate în funcție de dispoziția furnizorului și de aspectul clientului. Mă pot declara totuși mulțumită de cazarea aleasă, unde condițiile și serviciile oferite au meritat suma percepută, iar la final am primit și mult râvnitul bon fiscal.

Concluziile mele

Voi încerca vara aceasta să mai acord o șansă litoralului românesc, iar acum sunt în căutarea unei stațiuni cât mai prietenoase cu copiii, în speranța că vom găsi condiții mai bune. Însă cu siguranță nu voi opta pentru un sejur în adevăratul sens al cuvântului, când există variante mai bune și mai ieftine în Bulgaria.

Cu siguranță vacanța de vară a acestui an o vom petrece în Bulgaria, însă nu știu unde, când și cum. Sper doar să am parte de o experiență mai frumoasă, pe care să o povestesc cu drag.

Disclaimer: Imaginile din articol sunt proprietate personală.

Dacă ți-a plăcut, urmărește-mă și pe Facebook: Jurnal de mamă. Și un share e binevenit.

Comments

1. Eva Anca

Ufff, imi pare rau pentru experienta voastra. Din pacate, suntem ramasi rau in urma la capitolul civilizatie. Pacat de potentialul pe care il are aceasta tara, dar care nu este valorificat. Sper sa aveti parte de un concediu frumos!

2. Angela Tudose

Au trecut 15 ani de când n-am mai fost pe litoralul românesc. Și să fiu sinceră nici nu cred că voi ajunge prea curând. Exact invocând motivele tale. Sunt perfect de acord cu tine. Și-n plus n-aș accepta să împart metrul meu de spatiu personal cu alți mârlani care ascultă manele, fumează ca turcii, beau bere la pet și scuipă cozi de semințe pe șezlongul meu. No way!!!! Mai bine nu mai văd mare și plajă niciodată!!!

3. Ordine sau dezordine

Sunt in asentiment cu tine de doi ani. Am scris si eu de experienta de anul trecut din Venus. Aceeasi Marie la malul aceleiasi Mari Negre. Anul acesta am gustat 3 zile din marea bulgarilor si.. a lor pare mai buna. O fi organizarea si cheful de munca al bulgarilor?

4. Elena Chedică Mateică

Mie nu îmi place să merg la mare în România, și nu pentru că aș avea fițe, dar condițiile lasă de dorit, pe lângă asta prețurile sunt foarte mari.
    Păcat, avem o țară foarte frumoasă.