Din nou în Tenerife

Prima vacanță în Tenerife a fost încântătoare, ne-a lăsat o impresie frumoasă despre o insulă superbă, liniștită, ideală ca destinație de relaxare pentru familii cu copii, dornice de liniște, dar și pentru cei mai tineri și neliniștiți.

Insula abundă în varietate la toate capitolele: peisaje, forme de relief, faună, floră, altitudini și gastronomie. Localnicii sunt prietenoși, te întâmpină cu căldură, iubesc copiii, iar cei care activează în turism fac eforturi să știe câteva cuvinte uzuale în cât mai multe limbi străine.

Fiind a doua călătorie în Tenerife, de această dată cu un copil mult mai mare (Prima dată Sofia avea 9 luni și un program mult mai restrictiv, acum are aproape 2 ani, deci program lejer), am decis să vedem cât mai multe locuri noi, să trăim experiențe diferite, dar să repetăm și vreo două din aventurile care data trecută ne-au încântat atât de tare și ne-au convins să revenim pe această minunată insulă spaniolă, cu climă atât de blândă și prietenoasă pe tot parcursul anului.

Parcul Național Teide

Ca noutăți menționez Playa Jardin, una din minunatele plaje cu nisip negru, Playa de Las Teresitas, o plajă superbă, cu nisip fin, auriu, orașul Puerto de la Cruz, Parcul Național El Teide, care prezintă un superb spectacol al naturii. Dintre toate aceste noi locuri, noi experiențe trăite, nu aș știi să spun care m-a impresionat mai mult, fiecare dintre ele m-a surprins dintr-o anumită perspectivă și mi-au demonstrat că pot să vizitez insula de încă zece ori cel puțin și tot să găsesc aspecte nedescoperite de mine anterior, care de care mai spectaculoase.

Playa de Las Teresitas, Santa Cruz de Tenerife

Satul Masca din vestul insulei și traseul de munte atât de spectaculos, pe care data trecută le-am vizitat pe ploaie, ne-au oferit de această dată posibilitate să le admirăm în toată splendoarea pe o vreme tocmai bună de plimbare, soare, 20 de grade Celsius și condiții de vizibilitate excelente. Sunt convinsă că dacă voi mai reveni în Tenerife, voi parcurge cu drag acest drum de munte șerpuitor ori de câte ori voi avea ocazia.

Vedere de pe traseul spre satul Masca

Cealaltă atracție turistică extrem de iubită din Tenerife, pe care nu puteam să o ratăm este Loro Parque, o grădină zoologică la superlativ, situată în nordul insulei, în Puerto de la Cruz. Și aici am avut parte de niște surprize minunate cum ar fi expoziția de orhidee, dar și noi membri în familia Loro: doi hipopotami, dar și un pui de orcă de doar câteva luni, născut chiar aici, în timpul unui spectacol de la Orca Ocean.

Flamingo la Loro Parque

Din punct de vedere organizatoric, zborul a fost mult mai ușor cu un copil de aproape doi ani, ținând cont că durata medie de parcurgere a distanței Bucuresti-Tenerife este de aproximativ șase ore.

Plimbările pe insulă au fost efectuate exclusiv cu o mașină închiriată chiar din aeroportul pe care am aterizat, Tenerife Sur, lucru care ne-a conferit mobilitate, independență și posibilitatea de a ne configura singuri traseele printre multitudinea de obiective turistice, în funcție de vreme, de disponibilitatea noastră și a copilului.

Gastronomic vorbind, am avut experiențe din toate categoriile: mâncare delicioasă cu ingrediente locale, artă culinară la superlativ, dar și dezastre în urma cărora ne-am ridicat flămânzi de la masă.

Orașul Puerto de la Cruz a fost de această dată gazda noastră pentru o săptămână, iar această alegere o consider extraordinară pentru simplul fapt că nordul insulei Tenerife abundă în obiective turistice și peisaje spectaculoase, dar și pentru că ne-am cazat la un hotel plasat fix pe coasta Atlanticului, iar ca dovadă vă las mai jos imaginea care mă întâmpina în fiecare dimineață pe fereastră.

Vedere asupra Atlanticului în Puerto de la Cruz

Tenerife însumează toate calitățile unei destinații de vacanță atractive pentru persoanele active, cărora le plac drumețiile, spectacolul naturii și clima prietenoasă indiferent de luna din calendar.

Personal, consider că posibilitatea de a mă întoarce pentru o nouă vacanță în Tenerife este relativă, iar mai devreme sau mai târziu o să revin la prima dragoste spaniolă.

Disclaimer: Toate fotografiile sunt proprietate personală.

Dacă ți-a plăcut, urmărește-mă și pe Facebook: Jurnal de mamă. Și un share este de folos.

Comments

1. Oana M

Wow, ce minunat este acolo. Admir curajul cuplurilor care merg cu copii mici in vacante. Deci se poate. Asta pentru ca multi prieteni de-ai nostri se plang ca nu mai pot face nimic de cand au aparut copiii in viata lor. Trebuie sa ajungem si noi in Tenerife. Pare superb si sunt atatea lucruri de facut.

jurnaldemama

Sincera sa fiu, eu prima data am mers doar cu Sofia. Acum am mers cu ea, aproape doi ani, dar si cu o sarcina de patru luni la purtator 🙂 Daca iti plac vacantele, va iesi bine oricat de mic e copilul sau oricat de numeroasa e familia.

jurnaldemama

Mulțumesc! Să îți spun că la prima vacanță, ce-i drept mult mai aproape de casă, în Bulgaria, fetița avea 4 luni? Mi s-a spus că sunt grăbită, că ea nu pricepe nimic, dar eu consider că atâta timp cât îi respect programul de masă, somn, baie, pe scurt ritualul zilnic, și noi, părinții avem dreptul la puțină relaxare.

2. Otilia Dima

Uauu, ce frumos este. M-am bucurat de poze. Nu mă așteptam să fie Tenerife o destinație și pentru copii mici. Nu știu, de ce, nu am o explicație logică. 🙂
    Am citit cu interes articolul tău și se pare că este o destinație chiar potrivită.

jurnaldemama

Să spun sincer? Când mi-a propus soțul prima dată Tenerife, am zis că noi nu avem ce face acolo, mai ales că fetița e mică. Aveam impresia că sunt doar cluburi, baruri și malluri. Realitatea de la fața locului a fost alta și mă bucur că am acceptat propunerea lui.

3. Raluca Anghel

Este minunat! Mi-am dorit mereu sa ajung in Tenerife, sper sa o fac curând. Felicitări ca ai facut excursia cu fetita, si eu sunt adepta calatoriilor cu copiii.

jurnaldemama

Chiar dacă am auzit multe replici de genul „vacanță cu copil nu se poate, ca stai după el”, eu nu concep să plec o săptămână fără cea mică. Și când vor fi doi copii, tot in formulă completă vom merge în vacanță.

jurnaldemama

Îți pumnii! Merită văzută insula dintr-un capăt în celălalt, fără doar și poate. Eu aș reveni și a treia oară acolo, atât de bine ne-am simțit.