Lefkada, vacanta pe taramuri autentice grecesti

Eu și soțul meu suntem niște plimbăreți din fire, iar înainte de nașterea copilului ne aventuram în tot felul călătorii, ba mai lungi, ba mai anevoioase, ba prin țară, ba prin Grecia, dar minunate toate. De când a apărut ea în viața noastră am încercat să fim niște părinți responsabili, să nu ne aventurăm pe cine știe unde.

Totuși, după ce Miss S. a împlinit un an, ne-am luat inima în dinți și am pus pe hârtie o binemeritată vacanță în Grecia, Lefkada mai precis. Am ales un hotel cât de cât aproape de plajă, pentru că un criteriu mai important decât distanța față de plajă a fost curățenia. De când sunt mamă mă gândesc întotdeauna la igiena locului unde urmează să ne cazăm, dar și să avem în apropiere restaurante cu mâncare bună, și chiar și supermarket, căci nu se știe când ai nevoie de un fruct, un iaurt sau chiar un scutec.

În Lefkada am ajuns cu… mașina. Drumul a durat aproximativ 17 ore, cu multe pauze, căci aveam doi copii mici cu noi, dar a fost excepțional pentru că nu am avut incidente, nu am avut copii plângăcioși, cel puțin la dus Miss S. a dormit mai mult de jumătate din drum, și a dormit chiar cuminte în scaunul auto Joie Every Stage.

Lefkada este o insulă frumoasă, situată în Marea Ionică, legată de continent printr-un pod mobil. Lefkada este supranumită Caraibele Greciei datorită apelor turcoaz si a plajelor exotice. Noi, cel puțin, ne-am îndrăgostit iremediabil de această minunată insulă, pe care am perceput-o ca pe un colț de rai, unde ne-am mai întoarce cu drag si altă dată.

Plajele din Lefkada sunt spectaculoase, majoritatea cu pietre mai mici sau mai mari, cu nisip am găsit o plajă chiar în Vasiliki, unde eram cazați, dar nu plajă excepțională, așa cum sunt multe altele pe insulă. Noi am văzut, am testat si eventual am și făcut plajă, la umbră eu cu copilul🏖, iar ceilalți chiar la soare☀️, plaje precum Egremini(acolo am ajuns pe apă), Kathisma, Porto Katsiki, Poros, Agios Nikitas, Afteli. Plaja din Afteli e chiar preferata mea, minunată, mică, curată, amenajată, există si un restaurant bun pe plajă, bine, testat de prietenii noștri, căci noi ne grăbeam la somnul de prânz .

Plaja Afteli, preferata mea și singura care m-a trimis cu gândul la Caraibe

Și cum nu ne place să stăm locului, am plecat si într-o croazieră de o zi, cu plecarea din portul Nidri. Vasul cu care am călătorit se numește Eptanisos, este curat, nu înghesuie prea mulți oameni la bord, adică fix ce ai nevoie când ai și un copil cu tine. Sau mai mulți…

Prima oprire a fost la Egremini, adică acea faimoasă plajă a Lefkadei, cea care în urma cutremurului din 2015 este accesibilă doar pe apă, aici am facut baie, plajă, poze și ce am mai vrut noi. Mai exact, domnișoara a înotat în  apa limpede si albastră de parcă era decupată din reviste, apoi ne-am jucat împreună cu pietre albe, frumoase, perfect rotunjite.

Următoarea oprire a fost Porto Katsiki, unde eu am făcut doar poze, căci adormise  copilul in SSC-ul minune, cel cu mult praf de somn.

După prânz am ajuns în Kefalonia, unde am crezut că sunt în paradis și am hotărât că anul viitor acolo vom face concediul. 🏝 Aici ne-am plimbat prin Fiskardo, am făcut cumpărături, poze,   am admirat peisajul de Grecia tradițională cu nelipsitele flori de hârtie (bougainvillea), mușcate, leandri si chiar pisici, că doar sunt foarte răspândite pe aceste tărâmuri.

Bărci in portul Fiskardo, Kefalonia

Vechiul far venețian, Fiskardo, Kefalonia

Fiskardo, Kefalonia

La scurt timp după ce am plecat din Kefalonia, am făcut un scurt popas de bălăceală, adică vreo 40 de minute pe o plajă sălbatică si minunată din Ithaca.

Ultimele opriri au fost la peștera Papanikolis, insula Meganisi si insula Skorpio, unde eu chiar nu am văzut mai nimic, căci domnișoara din dotare era așa de obosită, că a dormit aproape trei ore, fix până am ajuns Nidri.

Până și zona montană a insulei este foarte spectaculoasă, pentru că noi, ca niște părinți care nu și-au pierdut spiritul aventurier, am decis să traversăm insula de la vest la est pe drumuri de munte, pentru a vizita satul Karya, unde încă nu a ajuns febra turismului la fel ca în zonele de coastă.

Vedere de la altitudine, drumul spre Nidri, prin munte

Din punct de vedere culinar am fost foarte mulțumită, am mâncat de la fructe de mare, paste, Souvlaki până la deserturi tradiționale, toate de excepție. Ca recomandări ar fi Pondi Familiy Restaurant, aici am mâncat in majoritatea zilelor, mâncarea e foarte bună, amplasarea de vis, fix pe plajă, iar ca tavernă tradițională, in adevăratul spirit grecesc, mi-a plăcut foarte mult, în Agios Nikitas, Taverna Maistros, aici mâncarea, servirea, ambientul si curățenia au fost la superlativ.

Agios Nikitas

Miss S. a fost cel mai mulțumit copil, căci o săptămână de vacanță a însemnat o săptămână cu tati, care sigur că o răsfață si ii face mereu pe plac. Aerul de mare i-a priit pe deplin pentru că a dormit foarte bine, iar cu mâncarea am încercat să nu exagerăm, adică ne-am axat pe pește local, supă de pește, supă de pui, preparate din pui, vită, dar și lactate și fructe.

După ce ne-am întors acasă și am stat si tras concluziile, am realizat că este cea mai reușită vacanță a noastră, fie că vorbim de perioada de dinainte să devenim părinți sau de perioada de după, iar a doua concluzie a fost aceea că dacă vom reveni în Lefkada, sigur ne vom caza in Agios Nikitas.