Lefkada, cele mai frumoase plaje

lefkada

Lefkada are atât de multe plaje frumoase, spectaculoase, rupte din filme, că nu știu cum am reușit să fac această selecție și să vă vorbesc doar despre șapte dintre ele. Ce-i drept, am ales cu inima, pe cele care mi-au inoculat dorința de a mă muta acolo, de a lăsa în urmă stresul cotidian și agitația din România. Noroc cu soțul, că mă aduce cu picioarele pe pământ și revin la realitate, că în Lefkada m-am simțit în paradis, ca un vis din care nu m-aș fi trezit în mod voit. V-am povestit aici experiența în detaliu.

Plajele Greciei sunt numai bune de pus în rama din orice unghi ai încerca să le imortalizezi, fie în memorie, fie în vreo captură fotografică. Aici natura a fost așa de darnică cu omul, că a pictat, dar a pictat serioase opere de arta, iar marii pictori ai culturii universale par niște copii ce s-au jucat cu acuarela.

Plaja Pefkoulia

Plaja Pefkoulia este situată în nordul insulei, este prima plajă din Lefkada pe care ne-am oprit să o admirăm. De fapt, noi am făcut o pauză de dezmorțire, dar pe lângă îndreptatul oaselor, ne-am ales cu o amintire atât de bine impregnată pe retină, că parcă încă mi se desfășoară în fața ochilor acea întindere albastră, mai albastră decât însuși cerul.

Pe plajă nu am apucat să coborâm, deoarece eram puțin extenuași după un drum de 17 ore, cu copii de un an plimbați pe drum încă din ziua precedentă și șoferi obosiți, în ciuda pauzei de somn făcută în zorii zilei.

Plaja Egremini

Egremini este o plajă spectaculoasă, superbă, cu cea mai albastră apă pe care am văzut-o în Grecia, străjuită de un perete de stâncă albă, de calcar, ce accentuează frumusețea și limpezimea apei.

Plaja este vastă, suficient de lungă cât să nu se aglomereze niciodată, cu pietriș alb, strălucitor, care încadrează spectaculos cele cincizeci de nuanțe de albastru ale apei.

Până în 2015 accesul pe plajă se făcea prin coborârea a aproximativ 250 de trepte, acum însă, în urma unui cutremur care a schimbat total aspectul plajei, se poate ajunge pe Egremini doar pe apă. Plaja nu este deloc amenajată, deci nu veți găsi de unde să luați o bere rece sau vreo gustare.

Plaja Mikros Gialos

Plaja de aici am descoperit-o întâmplător. Am ajuns în zona sa vedem satul Poros, și după ceva timp în care am străbătut satul la pas, ne-am decis să coborâm spre țărm, să vedem ce se ascunde în spatele dealurilor împădurite.

Astfel am găsit plaja din Mikros Gialos, un mic sat pescăresc. Plaja este mică, intima, curată, putin amenajată, cu același pietriș finisat atât de prezent pe plajele din Lefkada și cu aceeași mare spectaculoasă, desprinsă din tablourile marilor pictori.

Porto Katsiki

Aceasta este cea mai faimoasă plajă a insulei, o fâșie de pietriș fin bine păzită de un perete de stâncă ce pare că iese din mare. Aici am ajuns doar cu vasul de croazieră, dar nu am zăbovit prea mult. Peisajul este unul de poveste, așa cum sunt obișnuiți iubitorii de vacanțe pe tărâmuri grecești.

Plaja Agios Nikitas

Ce pot spune este că Agios Nikitas este cea mai recomandată stațiune familiilor, atât datorită faptului că este de o liniște și un calm desăvârșit, dar și fiindcă există o mare varietate de taverne și cazări, aproape toate afaceri de familie. Cu alte cuvinte, este una dintre cele mai puțin comerciale localități de pe insulă.

Plaja din Agios Nikitas nu este amenajată cu șezlonguri, însă combinația de nisip cu pietriș, apa limpede precum cristalul si stâncile ce înconjoară țărmul, îi dau un farmec aparte, o fac să aibă acel vino-ncoa, acel „tare aș rămâne aici”.

Drumul spre plajă e presărat cu taverne tradiționale grecești, majoritatea afaceri de familie, unde găsești toate mâncărurile cu specific grecesc, mai ieftine ca în alte părți, și cu un gust pe care nu îl poți uita.

Plaja Afteli

Plaja Afteli este preferata mea dintre toate plajele pe care le-am văzut în toate cele șapte insule din Marea Ionică. Este o plajă intimă, mică, frumos amenajată, iar culorile, sclipirile de cristal și claritatea apei te fac să crezi că ai ajuns în rai. Barca din imaginea de mai jos părea că levitează, nicidecum că plutește la suprafața apei. Abia când am ajuns aici am înțeles de ce Lefkada este supranumită Caraibele Greciei.

Plaja este tot cu pietriș, curată, iar apa este destul de mică în apropierea malului. La câțiva metri de malul apei este și un restaurant cu mâncare foarte bună. Proprietarii restaurantului se ocupă și de administrarea plajei, iar șezlongurile sunt contra-cost, doar că până pe la prânz nu te întreabă nimeni de sănătate.

Plaja Kathisma

Plaja Kathisma este situată în vestul insulei, este cea mai amenajată plajă pe care am găsit-o în Lefkada. Sunt terase, șezlonguri contra-cost sau gratuite în urma consumației, parcări gratuite sau cu plată. Apa este de un albastru ireal, caldă chiar și dimineața, iar plaja e formată din pietriș bine rotunjit de valurile Mării Ionice.

Mi-a plăcut aici, dar nu la fel de mult ca pe alte plaje. Poate pentru că era totul puțin prea dotată plaja, iar eu căutam ceva la fel de sălbatic precum Egremini, unde a rămas o parte din sufletul meu.

Concluziile mele

Dacă voi avea ocazia să ajung din nou pe această minunată insulă, o voi face cu siguranță fără cea mai mică ezitare. Cu atât mai mult cât și fetița de un an s-a simțit minunat, a apreciat mâncarea, joaca pe plajă, dar în mod special bălăceala în apa caldă și extrem de curată.

Disclaimer: Imaginile din articol sunt proprietate personală.

Dacă ți-a plăcut, urmărește-mă și pe Facebook: Jurnal de mamă. Și un share e binevenit.

Comments

1. Almona

Lefkada a fost multă vreme pe listă, dar n-am reușit să ajung. Dintre toate plajele, mie mi-ar plăcea Milos, lângă Agios Nikitas

2. Mirela Marin

Îmi place Grecia și articolul tău a reușit să-mi stârnească dorul și mi adânc de ea.
    Mi-a propus să ajung anul acesta, după o pauză de câțiva ani.
    În Lefkada nu am ajuns, deci articolul tău este util.
    Aștept mai multe detalii despre cazare.
    Mulțumesc!

jurnaldemama

Mă bucur!
      Cazare am avut în Vasiliki, la Ponti Beach Hotel. E situat la 100m de plajă, doar că nu e excepțională plaja acolo. Hotelul compensează acest neajuns, este foarte curat, îngrijit și liniștit, situat aproape de taverne cu mâncare foarte bună.

3. Dana

Ce minunății! Chiar m-ar aduce cu forța de acolo înapoi. :))
    Prin articol și imagini, am fost si eu in acest mic rai.

4. CRISTINA ALBU

Oh, de când visez la Grecia, dar parcă nu-i vine niciodată rândul, mereu aleg altă destinație în locul ei :))
    Însă un lucru e cert: atunci când îi va veni rândul, Lefkada va fi prima insulă. Se ține bine de multișor pe lista mea de haihuială 🙂

jurnaldemama

Sunt atât de multe minuni de văzut în Grecia, că nu îmi vine să aleg altceva. Soțul s-a chinuit vreo două săptămâni să mă convingă să mergem în Tenerife, eu voiam tot Grecia. 🙂

5. Elvira

Este frumoasă Lefkada. Eu am fost doar în recunoaștere, trei nopți, ne-am cazat chiar în capitală. Am făcut înconjurul insulei după o furtună teribilă care a blocat o parte din drum dar oamenii s-au mobilizat rapid și au rezolvat problemele.
    Acolo în Lefkas am mâncat cea mai bună musaca grecească de până acum. Mă rog, o combinație greco-venetiană căci avea și destulă scorțișoară.